De ce Omega 3?

Pana sa particip la campania initiata de LYSI Romania nu am scris niciodata despre suplimentele nutritive pe care le consum de-a lungul anului (pe unele chiar si in cure prelungite de cate 4-6 luni si anume spirulina, ulei de catina, argila, ulei din ficat de rechin), desi m-a batut gandul. Ei bine, profit de aceasta ocazie ca sa povestesc despre cateva dintre beneficiile oferite de acizii grasi Omega 3 si de ce am ales suplimente nutritive pe baza de ulei de peste.


Desi se gasesc in aproximativ 60% din lipidele din creier, in retina si in membranele tuturor celulelor, organismul uman nu produce acizi grasi Omega 3 si de aceea este nevoie fie sa ii luam din diferite alimente, fie sa apelam la suplimente nutritive.


Alimente bogate in Omega 3 sunt: semintele de in si de rapita, nucile si uleiul de nuci, soia si uleiul de soia, uleiul de germeni de grau, pestele gras (somon, hering, macrou, somn, sardine).

De-a lungul timpului, o serie de cercetari stiintifice au demonstrat importanta acizilor grasi Omega 3 pentru organism. Astfel, acestia contribuie la:
  • prevenirea bolilor de inima;
  • dezvoltarea cerebrala si imbunatatirea functiei cognitive;
  • tratarea unor boli de inima sau autoimune;
  • scaderea grasimilor din sange;
  • mentinerea acuitatii vizuale;
  • buna functionare a sistemului nervos.
Lasand la o parte toate aceste beneficii, sa va spun cum ajuns eu sa consum in mod constant ulei de peste sau din ficat de rechin. Acum cativa ani am incercat sa slabesc dupa metoda Montignac. Am citit multe dintre cartile lui, iar intr-una dedicata exclusiv femeilor vorbea despre faptul ca uleiul de peste, prin continutul sau bogat in Omega 3, ar favoriza reducerea celulitei. Am cautat pe net aceasta informatie si se pare ca, intr-adevar, conform unui studiu american publicat in 2006, un acid din familia Omega 3 si anume DHA inhiba formarea celulelor grasoase si reduce acumularea lor in organism, prevenind astfel cresterea in greutate si aparitia celulitei. 

Asa ca de atunci iau suplimente nutritive pe baza de Omega 3 si aplic cat pot de des tot felul de creme, scruburi, mixuri de uleiuri vegetale si esentiale in speranta ca, intr-un final, voi invinge in lupta cu celulita asta nesuferita :)


Comentarii

  1. Si eu am inceput sa acord o importanta mai mare acestor suplimente.
    Cu rusine trebuie sa recunosc ca si eu faceam parte din randul acelora care credeau ca tot ce deriva din cuvantul "suplimente", ingrasa.
    De maine o sa incep si eu o cura de Omega 3!

    RăspundețiȘtergere
  2. Katyna, ma bucur ca ti-ai schimbat modul de a gandi in privinta suplimentelor nutritive. Eu cred ca este un mit cum ca acestea ar ingrasa, pentru ca am reusit sa slabesc inclusiv in timpul curelor cu diverse suplimente alimentare.
    Si apropo de ingrasare, sunt grasimi care nu doar ca nu ingrasa, dar au multiple efecte benefice asupra organismului. Exemplul cel mai la indemana sunt chiar suplimentele de Omega 3.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare