Despre protectia solara si campania Iwostin

Zilele trecute am aflat si eu despre campania de constientizare desfasurata de catre cei de la IWOSTIN, plecand de la o idee foarte inspirata. Veti observa ca pe parcursul acestei saptamani, bloggeritele vor incerca sa va convinga - daca nu sunteti deja - de importanta protejarii pielii in fata efectelor nocive ale razelor solare.


Astfel, ma alatur acestui demers, sperand ca ati observat de-a lungul timpului, ca nu putine au fost articolele in care am subliniat importanta folosirii FPS-ului indiferent de anotimp. Sa va spun insa cum am ajuns insa atat de stresata de soare.
Sunt alba; foarte alba. Atat de alba, incat am ajuns sa fac singura misto de mine spunand ca la soare te poti uita, dar la mine ba :) Ani de zile a trebuit sa indur glumele celor din jur: ca fac reclama la branza sau la lumanari. Da, in adolescenta vorbele astea ma complexau ingrozitor si numai eu stiu cat imi uram pielea alba, care se inrosea atat de usor in doar cateva minute de plaja. Ca multi altii, in primele zile de plaja vroiam sa iau tot soarele si stateam "la prajit" indiferent de ora, desi stiam la ce pericole ma expun. Dar deh, baba sufera la frumusete! Si asa sufeream de fiecare data: ma prajeam, ma ungeam cu iaurt, ma prajeam, ma ungeam cu iaurt. Ba uneori mai faceam si insolatie, ca sa fie tot pachetul complet! Privind in urma, nu-mi vine sa cred ca am trecut cu bine de toate pataniile si experientele traumatizante la care mi-am expus pielea. Probabil am avut noroc ca in vremurile acelea nebune, stratul de ozon nu era atat de subtire.

Acum insa, toate media vuiesc despre exploziile solare, despre pericolele expunerii la soare fara protectie si in orele de foc, asa ca mi se pare incredibil ca totusi sunt atat de multi cei care se incapataneaza sa nu se protejeze sau sa stea la soare de dimineata pana seara. 
Poate o sa sune dur ce va voi spune in cele ce urmeaza, dar asta este ce cred eu cu toata sinceritatea: prefer sa fiu alba si sanatoasa decat bronzata si canceroasa! Si nu, nu incerc sa ma pacalesc singura, ci este motivul pentru care nu am mai mers la plaja din 2009 si in fiecare vara care a trecut am rasuflat usurata, considerand ca adaug un an in plus in viata mea. Intr-adevar, aratam mai bine bronzate, dar cred ca sanatatea noastra este un pret prea mare de platit pentru cateva luni in care putem purta pantaloni sau fuste scurte.

Sfatul meu? Tineti cont de sanatate si nu de niste poze photoshopate!

Comentarii

  1. My dear,
    Iti impartasesc parerea despre bronz 100%.
    Medicii nu-l recomanda sub nici o forma.

    http://www.netmedic.ro/articole-medicale/71/Fiti_atenti_la_modul_in_care_va_bronzati!


    PS(greu cu comentatul pe Blogspot, de asta imi place mie wordpressul :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Nicoleta, pentru articol si pentru comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cata dreptate ai. Ma uitam anul trecut cu stupoare si indignare la niste parinti inconstienti care isi tineau copiii mici pe plaja la ora pranzului cand e soarele mai afurisit. Imi venea asa sa ma duc la ei sa le dau niste palme si sa le amintesc ca nu-si bat joc doar de viata lor, ci si de a unor fiinte nevinovate.
    Ufff... gata m-am racorit :) Sunt pentru protectie impotriva soarelui si consider ca pielea alba este deosebit de sexi ;) Uita-te numai la tablourile celebre cu simboluri de frumusete... nu prea vezi bronz pe acolo!

    RăspundețiȘtergere
  4. Deea, si eu am ajuns sa o consider sexy datorita faptului ca e deosebita :) In plus, japonezii si asiaticii in general o considera un must, un semn de distinctie :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sudessa, multumesc si eu pentru vizita :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare